حادثه غرق شدن کشتی اندونزی جاکارتا

حادثه غرق شدن کشتی اندونزی جاکارتا

یافتن گم شدگان -اجساد-مجروحین-باقیماندگان

گروه شوک: راز جزيره جن‌ها در اندونزي که تنها اميد خانواده هاي ايراني در نجات ناپديدشدگان در لنج مرگ است هنوز در هاله‌اي از ابهام قرار گرفته است.نجات يافتگان در
6 کيلومتري ساحل جزيره «نوسا پيندا لمبونگان» قرار داشتند که يکي پس از ديگري ناپديد شدند.خانواده‌هاي ايراني مي‌گويند مسئولان اندونزي از اعزام امدادگران به اين جزيره سر باز مي‌زنند و آنجا را جن‌زده و وحشتناک مي‌دانند.

حميدرضا داوودي که دو پسرخاله‌اش براي مهاجرت به استراليا رفته و جزو ناپديدشدگان هستند براي پيدا کردن ردي از آنها خطراتي را به جان خريده است و الان با دستان خالي تنها خواسته‌اش اعزام تيم پزشکي ايراني به اندونزي و تحويل گرفتن اجساد قربانيان ايراني است.
اين جوان که صورتش آفتاب سوخته شده، هزاران افسوس همراه دارد. وي به شوک گفت: «باور نمي‌کنيد وقتي به اندونزي رسيديم ما را از ديگر مسافران جدا کردند. تنها به خاطر ايراني بودن داخل اتاقي حبس شديم. اسامي‌مان را صدا مي‌زدند و بايد 400 دلار مي‌داديم تا اجازه ورود به آن کشور را پيدا مي‌کرديم.
وقتي علت اين کار را پرسيديم فهميديم فقط از ايراني‌ها 400 دلار مي‌گيرند و کارشان غيرقانوني است. اعتنايي به داغديده بودن ما نيز نداشتند.
حميدرضا، افزود: بالاخره داخل رفتيم و قيد 400 دلار را زديم. در آنجا ديديم که اجساد ايراني‌ها و ديگران را در کانتينري پر از يخ گذاشته‌اند و از سردخانه خبري نيست. اعتراض کرديم سرکنسول ايران بعد از گرفتن شماره‌هاي ما و کپي کارت ملي ، ناپديد شد و ما وي را نديديم.هر جا مي‌رفتيم تحقير مي‌شديم تا اينکه تصميم گرفتيم به جزيره جن‌ها برويم. از سورابايا به روستاي
« جان بر» رفتيم که نزديک محل غرق شدن لنج بود، مي‌دانستيم پليس دنبال ما است تا نگذارد به آن جزيره برويم. هتل به هتل مي‌شديم و روستا به روستا تا اينکه چند مرد روستايي ادعا کردند در جزيره جن 2 مرد را ديده‌اند، آنها 10 ميليون روپيه - 3ميليون تومان - از ما گرفتند، من و پسر خاله‌ام به همراه يک ناخداي ايراني که پسر 16 ساله‌اش در لنج بود و چند افغاني بدون حمايت امدادگرها به جزيره «نوسا» رفتيم. واقعاً وحشتناک بود عقاب‌هاي بزرگ،
لاک پشت‌هاي غول‌آسا و کلي درخت که صداهاي عجيبي به گوش مي‌رسيد. در ساحل چرخيديم و مقداري هم داخل جنگل رفتيم خبري از ناپديدشدگان نبود، هنوز شب نشده بود که افغاني‌ها ترسيدند و برگشتند. ما تا نيمه شب دوام آورديم اما همان ناخدا که فقط گريه مي‌کرد شب تا صبح تنها در آنجا ماند و همگي دست خالي برگشتيم.
وي افزود: «به جز جزيره جن، ساحل و جزيره‌هاي زياد ديگري را هم گشتيم. بين اين جزيره و جزيره دوقلويش شايد 4 کيلومتر بيشتر فاصله نبود اما امواج سهمگين همه را به خطر مي‌انداخت.»
حميدرضا، که هنوز صداي گرفته‌اي دارد، گفت: «اميدواريم کسي زنده مانده باشد اما الان مهمترين اقدام، اعزام تيم پزشکي ايران به اندونزي است، آنجا گفتند تا 15 روز ديگر اگر اجساد شناسايي نشوند آنها را چال خواهند کرد. دقت کنيد نگفتند دفن مي‌کنيم به راحتي و توهين‌آميز از واژه
چال کردن استفاده مي‌کردند.
بنابه اين گزارش، روز 26 آذر ماه - 17 دسامبر سال 2011 ميلادي - يک لنج سه طبقه پر از مسافران قاچاق ايران و اتباع ديگر در 70 کيلومتري جنوب اندونزي و در منطقه بالي در حال حرکت به سوي جزيره کريسمس که خاک استراليا است غرق شد که به خاطر کوتاهي مسئولان اندونزي در امدادرساني و پس از گذشت 3 روز تلفات جاني سنگيني بر جاي ماند.
اين گزارش حاکيست؛ تعدادي از ناپديدشدگان حتي شناکنان به جزيره جن رفته و به سمت لنج غرق شده برگشته‌اند اما ديگر خبري از آنان در دست نيست و احتمال دارد آنان طول جزيره را طي کرده تا از سوي ديگر آن، اميدي براي نجات داشته باشند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: hesam ׀ تاریخ: شنبه 17 دی 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , gomshodedarya.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com